måndag 22 december 2008

Snart monday morning...

Nu är det egentligen dags att krypa till kojs, men jag är inte trött så jag fastnade vid datorn istället.

Helgen har varit super. Vi var hos våra vänner Malin & Slatte igår istället när dom hade frisknat till. Trerätters med god mat och gott vin. Pratade och skrattade, barnen lekte bra själva. Oliver var dock rätt så trött så det var en del gnäll, han somnade till slut sittandes på soffan... En väldigt mysig kväll var det och idag har jag mått som jag förtjänar antar jag! Vi tog det väldigt lugnt på morgonen och kom inte ut förrän vid 16 då vi gick till Waynes Coffee på Akademibokhandeln. Regnet öste ner utanför så det var mysigt att sätta sig med en varm latte macchiato (mitt favvokaffe för tillfället!).



Jag älskar detta kafét, barnen kan både leka och
läsa böcker medan dom vuxna sitter och fikar!

När vi hade gått hem i blåsten och regnet så gjorde vi pepparkakshus. Barnen tyckte det var jättekul! Mindre kul att sätta ihop delarna med smält socker som jag brände mig på tusen gånger... Det blev inte världens finaste hus men huvudsaken är att vi hade mysig när vi gjorde det. Och att det uppskattades SÅ mycket av Alice som var strålande glad :-)

Gossigt med pappa!

Molly fick smaka på godiset...

...mums!

Det färdiga resultatet!

Imorgon måste jag slå in resten av julklapparna... varför tar det aldrig slut ;-) Sen får jag städa för vi ska ha besök på tisdag av P´s kusin Riitta som kommer på besök från Finland. Ska bli kul!

Nu är det natti natti!

Inga kommentarer: