onsdag 17 december 2008

Inredningsidéer!

Idag ska Alice ha med sig en kompis hem från dagiset. Hon har bett mig så många gånger men jag har bara inte fått tummen ur att ringa kompisarnas föräldrar. Men igår kväll ringde faktiskt denna flickas mamma hem till mig så nu är det äntligen bestämt! Tänk när även dom andra barnen blir större och också ska ta med sig kompisar hem, då hoppas jag att vi har ett hus så vi får plats med alla barn :-)

Har funderat på vad jag vill få gjort i lägenheten medans vi bor här. Även om det kanske inte blir så länge till så vill jag TRIVSAS! Jag vill ha det fint omkring mig och känna att allt är min stil och inte något som bara finns där för att jag inte vill kasta det. Fortfarande har vi inte fått upp något på väggarna i vardagsrummet så det är ju prio nummer ett. Igår kom jag fram till detta:

Vardagsrummet
  • Över soffan vill jag ha en stor vit hylla med konsoller i lantlig stil. På den ska stå fina ting, värmeljus, en tavla och annat man blir glad av att se.
  • Ovanför tv´n ska jag hänga upp tre stora canvastavlor i ca 50x50 med barnens ansiktsfoto i svartvitt.
  • På väggen vid matbordet (vid ingången från hallen) ska vi sätta upp en snygg mönstrad tapet, kanske någon av dom jag visat tidigare.
  • Vid kortsidan av matbordet ska väggen prydas av något fint väggord! Kanske detta hos My First Room
Redan nu kan man knappt tro att detta är samma vardagsrum som för 5 år sedan då vi hade teracottafärgade väggar och helt andra möbler - jag tror inte att en enda möbel är kvar från den tiden! Vi köpte allt nytt när vi flyttade till Norge för att det skulle passa den otroligt fina lägenhet som vi hade där. Nu är jag glad att vi inte har kvar några av våra gamla möbler... Ska lägga in före och efterbilder när vi är klara med allt så ni får se. I ♥ inredning!


Jag älskar min nya lampa!

2 kommentarer:

Kiki sa...

..vart har luggen tagit vägen...

Jill sa...

Haha, den åker bara fram när den är nytvättad och ligger som den ska ;-)