måndag 29 december 2008

Hemma med hostig tjej

Dom stora barnen är tillbaka på dagis idag, Molly är sjuk så hon får vara hemma med mig. Just nu ligger hon och sover i sin säng. Innan hon somnade smög jag in i rummet och gav henne en till napp (hon gillar att ha många nappar i sängen) och då låg hon och klappade på ett gossedjurs ena hand... hon gillar att gossa, min tjej! Hon har fortfarande en hosta som vägrar ge med sig. Inatt hostade hon så hon nästan spydde, jag fick lägga henne mitt emellan oss i vuxensängen. Vaknade på morgonen att hon hängde med huvudet över mig och sa "hej!". Finns inget bättre sätt att vakna på :-)


"Tildas hus" av Tone Finnanger rekommenderas för alla
pyssliga människor som gillar att sy!




Tilda nalle med skylt "I love you" fick Molly från Mummi (farmor).
Sydd med hjälp av boken
Tildas Hus. Musen är från Ikea.



Elefant från H&M i roligt tyg och kanin från Maileg.


Jag älskar små söta saker att pryda Mollys hörna med! Det roligaste är när man kan hitta fina saker från Ikea och H&M som ser ut att vara lite exklusivare. Nu önskar jag bara att Molly hade haft eget rum så jag kan gå loss med mina inredningsidéer :-)

1 kommentar:

martina sa...

Den h&m elefanten har jag ocskå, köpte den innan jag blev gravid för den var för söt/billig för att motstå! Trevlig blogg, såg att vi har samma favvis glass med kaffesmak, det blir till att äta den ikväll =)