måndag 8 december 2008

En massa vattenkoppor!

Nu vet jag med 100% säkerhet att Alice och Oliver har vattenkoppor. Det har fullkomligt blossat upp och täcker hela deras små kroppar... tycker så synd om dom! Speciellt Alice som har väldigt ont av det och kliar något så vansinnigt. Testade att badda in henne i potatismjöl och fick då höra ett litet skratt från henne :-) Inte varje dag man står i badkaret täckt i mjöl!

Natten har varit jobbig, Alice låg i soffan och tittade på filmer hela natten för hon kunde inte somna. Klockan 5 gick Oliver upp och strax efter det somnade hon äntligen. Molly har vaknat flera gånger. Så idag är jag rätt så trött och har ont i axlarna. Men jag ska inte klaga för jag slipper ju dessa jobbiga blåsor som barnen har...

Det känns som världen stannar när man är hemma med sjuka barn. Man lever i en kokong här hemma och tiden tycks stå still. Får försöka ta en promenad ut sedan när P kommer hem för jag måste ha lite luft.

Dessa foton var tagna igår, när dom bara hade några prickar. Idag har Alice MÅNGA mer blåsor och är verkligen inte så här glad...

När barnen är friska igen får jag nog försöka göda dom...

3 kommentarer:

Pia sa...

ååå tackar små!

jag trodde Daniel hade vattenkoppor, men han fick bara några enstaka små plitor på kinden.. inga vätskande sår och inga på kroppen, så tror inte att det är vattenkoppor.

KRAM

Pia sa...

skall stå STACKARS små... såklart :)

Anonym sa...

Men småttingarna då!
Det går vattenkoppor på Minnas dagis men för hennes skull hoppas jag på att hon väntar liiite med att få dom. Helst efter jul ;-)
Här kommer i alla fall massa krya på er kramar!
/Cecilia