måndag 10 november 2008

Upptäcksfärd på Universeum


Nu är vi tillbaka från Universeum. Barnen sitter och tittar på tv i soffan och P kommer snart hem från jobbet, nu är han och handlar mat. Tänkte skriva lite av vad jag och barnen tyckte från vår dag idag.

Alice favorit: Lekrummet

Olivers favorit: Hajarna och fiskarna

Min favorit: Kungskrabban. (Denna gigantiska krabba kan bli upp till två meter mellan benspetsarna och 40 cm över ryggskölden!)

Ingen vanlig liten krabba.

Vi har årskort till Universeum så det blir en del turer när barnen är hemma. Jag kan verkligen rekommendera detta ställe, det finns en hel del att titta på och upptäcka. Se till att ni har gott om tid och ta gärna med matsäck då fikat var rätt så dyrt...




Stor hjälper liten.



Fotade min outfit (och varför undrar ni?) Glömde nämligen
byta om från min myströja, fast jag tror ingen märkte det...




Inga kommentarer: