tisdag 25 november 2008

Ska börja jobba i januari!

Idag är jag hemma med två sjuka barn. Så blev aldrig någon intevju hos rekryteringsbyrån då jag inte kunde få barnvakt, mamma var tvungen att jobba. Men jag hörde mig lite för och det verkar vara rätt så svårt att få jobb just nu (surprise, surprise?) så därför tyckte vi båda att det var bättre att jag börjar på det jobb jag blivit erbjuden och återkommer lite senare i vår om jag fortfarande vill.

Så jag ringde igår och tackade ja!. Det känns både tråkigt och spännande. Jag har inte jobbat på över tre år så det kommer kännas konstigt att vara borta från barnen på dagarna, jag är ju så van att vara mammaledig! Men samtidigt blir det något att se fram emot att få vara en egen person igen med ett jobb att gå till. Varför jag tvekat mycket innan är för att dom rökt på arbetsplatsen. Men jag har bett dom att röksanera - annars kan jag inte börja jobba där.

Så nu ska jag ha en lugn decembermånad och riktigt njuta av att bestämma själv vad jag vill göra på dagarna, innan jobbet bestämmer åt mig ;-)

Denna tösabiten gillar jag att mysa med :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Jill, vad fina bilder du har på din bloggsida. Och vad snygg du är på alla bilder..och din storebror är en hottis (har alltid varit svag för mörka män)och så fräsch din mamma ser ut, och 55 år?? Hoppas på att se likadan ut i hennes ålder!
Kul att se bilder på Gbg också..Avenyn är ju bekant efter alla 13 år där. Ha det bra!
Riitta

Jill sa...

Oj, oj, oj tack så mycket :-) Söt du är!

Det är min lillebror faktiskt, tro det eller ej ;-) Han är bara 14 månader yngre så vi är ju iof nästan lika gamla.

Och mamma ja, hon är väldigt ung i sättet och älskar mode och det känns som att hon är mycket yngre!

Kram på dig!