onsdag 19 november 2008

Snart smäller det...

Sitter vid den bärbara datorn och myser med tända ljus och en kopp te till Leilas Mat. Allt ser så lätt ut när hon bakar. Fast det är klart, hon har inte tre små barn som rycker henne i benet hela tiden...!

Fick ett telefonsamtal idag. Ska på jobbintervju imorgon!!! Det är ett tryckeri som ligger lite utanför stan. Har varit där en gång för en herrans massa år sedan, så jag kommer ihåg ungefär hur det såg ut. Helst hade jag velat jobba på en reklambyrå, men eftersom jag varit mammaledig så länge så måste jag jobba mig upp igen. Detta blir en bra start för att bli varm i kläderna. Vem vet, jag kanske trivs så bra att jag inte vill byta sedan? Om jag nu får jobbet... Vet inte om dom behöver någon 100% eller mindre, men det blir bra vilket som. Helst hade jag velat jobba deltid. Åh... det är så spännande! Tänk att jag kanske kommer att ha ett jobb snart. Då kan vi börja leta hus på allvar...


Fortsatte inskolningen av Molly idag efter några dagars snorighet. Det gick jättebra, hon somnade nästan direkt efter lunchen. Endast tio minuter tog det. Imorgon ska jag lämna henne en stund där. Min lilla är snart stor. Idag sa hon "leka".

Ha en mysig onsdagskväll!

Inga kommentarer: