måndag 9 februari 2009

Myser hemma med lilltjejen (20 dagar kvar till hus!)

Nu är det dags att börja räkna ned, idag är det 20 dagar kvar tills vi kan börja flytta in i huset!

Kaffepaus med Vi Föräldrar medan lilltjejen sover

Idag skulle jag jobba min första dag på ny adress, men det blev inget av då Molly vaknade inatt och var alldeles febrig. Så idag är vi hemma och myser - det är otroligt vad man uppskattar tiden hemma med barn då man annars är på jobbet!

Kanske ska berätta lite om mitt jobb. Jag har efter 4 års mammaledighet(!) fått möjligheten att jobba hos min pappa på hans tryckeri. Jag har sedan 17 års ålder jobbat extra där lite då och då samt varit anställd där under en tid när jag slutade skolan. Man kan säga att jag har det i blodet... redan som litet barn lekte jag och min bror "inte nudda golv" på alla stora pappersrullar som fanns på tryckeriet. Jag har haft två andra jobb efter detta men är nu tillbaka hos pappa igen! Så kan det gå. Har jobbat i två veckor nu och skulle idag jobbat på den "nya" firman, pappa har slagit ihop sin med ett annat tryckeri. Men så var lillan sjuk så det blev att vara hemma istället...

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis till huset! Härligt med mer yta och eget.
kram Therese