måndag 23 februari 2009

Grannen har skänkt en skänk! (-4 dagar!!!)

Nu ska jag antagligen avbeställa pälsdjurssaneringen på söndag då det verkar som den flyttstädning som redan har gjorts räcker. Vi ska få nyklarna på fredag redan... Alltså - bara 4 dagar till vi får huset!!!

När jag var i tvättstugan igår stötte jag på en av våra grannar. Hon visste att vi skulle flytta och frågade om vi var intresserade av en skänk i furu som dom inte behövde längre eftersom dom köpt en ny. Först tänkte jag tacka nej, furu tillhör inte mina favoriter... men jag fick titta på den och bestämde mig för att ta emot den. Jag tror den blir jättefin om man målar den vit och byter ut handtagen. Kanon att ha i köket med alla barnens pysselgrejer och pussel i! Och vi behöver verkligen möbler nu när vi flyttar till större...


En annan granne hade lagt ett litet paket i vårt postinkast i dörren idag, inte för att någon fyller år utan bara för att hon är så snäll :-) "Till den lilla flickan" stod det på den och jag undrar fortfarande vilken av flickorna hon menar då den innehöll en liten bok+penna samt en liten söt nallefigur. Kanske flickorna kan få var sin sak? Får ge den till dom imorgon och så får jag inte glömma av att tacka den snälla grannen :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad duktig du verkar vara, kan sy och snickra. : )

Hittade en underbat blogg med fina inredningsbilder, fick själv bra idéer till vårt sovrum som skall bli nytt. Kolla in: http://keltainentalorannalla.blogspot.com/

Kram
Riitta

Jill sa...

Nja, snickra kan jag väl inte göra direkt men jag skulle vilja kunna! Älskar allt handarbete :-) Sen är jag en typ som ser möjligheter och tror på mig själv... på gott och ont! Nu är det Mollys docksäng som jag målar om. Ska sy kudde och täcke till den också, när jag får tid över.

Tack för länken, ska kolla in!

Kram!