onsdag 4 februari 2009

Hemma med tjejerna

Inatt blev jag väckt av en ledsen och febrig Alice. Fram med alvedon och lite vatten i ett glas, sedan tog det inte lång stund innan hon somnade om igen. Passade på att ha Molly hemma idag också, ville inte lämna henne på dagis när jag ändå var hemma. Fick fixat lite saker idag också, ringde en städfirma och frågade vad det kostar att sanera ett hus där det funnits hund. Sedan lämnade jag in en uppsägan av Alice dagisplats i stan eftersom hon fått en plats på ett dagis i området dit vi ska flytta. Känns lite sorgligt! Hon har gått där sedan hon var 16 månader (förutom tiden vi bodde i Norge). Jag har SÅ många minnen därifrån, kan knappt tänka mig hur mycket hon själv minns och kommer sakna. Men man vänjer sig vid allt! Hoppas bara det nya dagiset känns bra för henne, hon börjar redan om en månad...



Passade även på att sticka in en sväng på H&M innan stängningsdags idag och shoppade två tröjor. Sånt är man väldigt bortskämd med när man bor i stan, att bara helt spontant "springa in" i en klädaffär!

Inga kommentarer: