tisdag 3 februari 2009

LOVE inredning...

Idag kom Allt i Hemmet, gissa om jag blev glad? Nu är den roligare än någonsin att läsa då vi verkligen behöver tips på uppfräschning av ett hem :-)

Samma säng som Alice har, från Ikea.

Vill så gärna ha en syhörna i nya huset! Just nu får jag ta fram symaskinen varje gång jag ska sy, och det orkar jag inte alltid med... Köpte tyg på Emmaus för att sy mer klänningar till Molly. Tygen är gamla gardiner och även fast jag aldrig skulle vilja ha dom som just gardiner kommer dom bli jättesöta klänningar!

Detta är det ena tyget. Förklädesklänning med grönt band
och gröna knappar i ryggen kommer bli kanon!

Nu har vi en lugn stund här hemma och alla barn sover sött! Idag fick jag fixat lite saker på stan eftersom jag slutade lite tidigare - förstår inte hur man ska hinna med allt om man slutar kl 17 varje dag... Hälsade på Linda som fick sitt andra barn för 3 veckor sedan, en jättesöt liten tjej :-)

Annars går tiden mest åt att jobba och kvällarna till att prata om huset. I lördags var vi hemma hos några vänner i stan som precis flyttat till ny lägenhet. Vi lärde känna varann när våra äldsta barn var 2 år och gick på samma dagis och jag är så glad att vi inte tappat kontakten, trots att vi bodde i Norge ett tag. Nu leker till och med våra minsta med varann!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket gulligt "svamp-hus" !!
kika gärna in i min blogg; www.chicflia.blogg.se

Anonym sa...

Hej hittade just din blogg och blev fastklistrad framför datorn hela kvällen känns det som och läst nästan varenda inlägg. Härligt vardaglig och okonstlad blogg som jag gillar skrapt. Har också en liten Molly (7mån) som jag gärna klär i förklädesklänningar. Det finns ju tyvärr inte så mkt såna att köpa och jag älskar att loppisfynda så jag undrar om du möjligtvis har ett fint mönster du vill dela med dig av så jag kan prova på att sy egna?

Ha det gott
Mvh
Rebecka

rebecka_olsson@hotmail.com