lördag 10 januari 2009

Vad gör man inte för ett tyg...

Aj aj aj, var visst inte så frisk som jag trodde. Men jag ville köpa tyg idag - till vilket pris som helst. Gick iväg snorig och lita halvsnurrig till Myrins. Tittade runt bland tyger och stuvbitar. Hittade nada. Frågade en i personalen om hur en Overlock fungerar. Snörvel snörvel, jag kunde ju knappt prata för bövelen! Varför gav jag bara inte upp och gick hem igen? Men ånej, har jag bestämt mig för något så har jag. Gick vidare till Åhlens där jag äntligen fick se lite snygga tyger. Köpte två olika samt snedslå. Det ena tyget var ett Pippi-tyg, blått och superfint! Det ska bli klänning till minstingen.

Men där slutade sagan för jag kom på att tyget tydligen ska tvättas innan man syr i det... och vi bor ju i lägenhet och har inte tvättid förrän om flera dagar. Gaaa! Så till slut tvättade jag det för hand och hängde det på tork i lägenheten, så nu blir det inget sömmande förrän imorgon. Kanske får jaga ut man och barn då?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Å men vad du är söt som ska sy en klänning till Molly;-)Inte visste jag att du kunde sy;-)puuuss

Anonym sa...

Den anonyma var jag..Christina med Elliot!!

Jill sa...

Haha, det visste inte jag heller ;-) Har aldrig sytt barnkläder förr men har nu avslutat min första klänning, hoppas det blir många fler!