torsdag 1 januari 2009

Ett eget rum med hänglås

Så känns det idag, att jag skulle vilja låsa in mig i ett rum så ingen man eller barn skulle få komma in. Idag har jag flängt till Ica Maxi med dom minsta barnen, köpte en grej var till dom alla för att jag tänkte vara lite snäll. Väl hemma så tycker tredje barnet inte om sin grej utan hon hade hellre velat ha den andra. Jaha! Så - eftersom jag var så snäll - åkte jag tillbaka till Ica Maxi (med ett av barnen, hon som inte var nöjd) och bytte saken. Först fick jag köa för att lämna in varan. Sen fick jag gå in, hämta den nya och köa igen vid återköp. Sen fick jag köa för att köpa festis eftersom dottern var SÅ törstig. Jättelång kö där alla skulle ha korvar till höger och vänster och jag skulle bara ha en ynka liten festis för 6 kronor. Hade detta varit en film så hade jag lagt pengarna på disken och sagt "jag tar denna, kepp the change". Men nu är ju detta landet Sverige och där står man på kö som små robotar.

Hur som helst, nu har jag stängt (inget lås tyvärr) dörren om mig och fick en halvtimmes egentid. Fast när som helst kan dörren ryckas upp och en liten komma upphoppandes i sängen. Goa är dom såklart mina små sötingar - men tid för sig själv att tänka MÅSTE man ha.

Tidningar och dator = nice avkoppling!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hör till min dagliga rutin att läsa din blogg..men och nu börjar jag att bli orolig, inget nytt sen 1:a Januari! ; ) Sätt igång nu o skriv nåt! :)
Hls, Riitta

Jill sa...

Det kommer tjejen :-) Vi har varit sjuka här och då har jag inte haft ork att sitta vid datorn. Kul att du läser, jag läser din med och skrattar högt nästan varje gång :-) Du är så rolig!