fredag 9 januari 2009

Tacka gud för paracetamol!

Imorse blev det en kopp te till "Hem till gården" min favvomys-serie! Dom minsta barnen små fick på sig kläder av mig och pappan och skjutsades iväg till dagis i vagnen. Enligt pappan så hade den lilla glad i hågen trippat in och ville leka - men när pappan skulle gå så var det inte lika kul längre... Storatjejen fick vara hemma för hon är febrig. Stackars liten, ligger och sussar nu. Denna vintern vinner lätt priset "sjuka barn & vuxna" i vår familj. Aldrig har vi då avlöst varann så väl i diverse sjukdommar... Nu inväntas bara vinterkräksjukan. Never ending story! Och jag har ont i ryggen som en gnu, vet inte hur många alvedon jag ätit de senaste dagarna...

Igår skickade jag ett mail till en tjej som syr egna kläder till sina barn och andras. KokaLal heter hennes märke och finns att beskåda på hennes blogg. Jag har blivit så inspirerad av hennes sömnadskonst och blev hur glad som helst när jag fick ett mail tillbaka redan samma kväll med svar på mina frågor :-) Tack tjejen! Sen en stor kram även till Mysklumpen som också var snäll och svarade mig när jag behövde hjälp med mina amatörsfrågor. Hon är också helt otroligt duktig på att sy. Kolla in båda dessa bloggar :-)

Nu ska jag fortsätta strutta runt i min mysfilt och få i mig lite frukost.

Inga kommentarer: