onsdag 7 januari 2009

Sjuk idag

Har legat däckad i sängen hela dagen, huvudet har dunkat och jag tror att jag har feber också. SÅ tråkigt då jag hade tänkt gått ut och handlat lite tyger idag! Har kommit på lite mer som jag vill sy:
  • Överdrag till liten barnfåtölj (som just nu har ruskigt fult tyg)
  • Liten hätta eller mössa till minstingen (se tyg nedan till höger!)
  • Denna fina dagisväska efter mönster av Knåpmodern
  • Örngott och påslakan till minstingen

Tiny Busungar av Karin Mannerstål samt ett tyg från en gammal tröja.

Jag har ett jättefint tyg som jag fick köpa av en kompis, Tiny Busungar heter det. Hade tänkt sy bäddset till minstingen men det räcker tyvärr inte riktigt... om jag verkligen vill få det att räcka så får jag ha ett annat tyg på ena sidan påslakanet - kanske rött? Detta tyg skulle först bli gardin till barnens rum men eftersom vi antagligen flyttar i år så känns det meningslöst eftersom det går åt mycket tyg till deras enorma fönster...

Förstår att det kommer ta tid då jag aldrig sytt just barnkläder förr, men detta får bli mitt lilla projekt framöver. Får börja med dom lättaste sakerna... om några dagar då jag mår bättre.

Imorgon är det dagis för alla barnen så då får jag verkligen ligga och kurera mig! Nu ska jag läsa böcker för barnen för det har jag lovat.

Inga kommentarer: