onsdag 14 januari 2009

En liten röd knapp




Så, då har jag sytt på den lilla lilla knappen som jag köpte idag på Knapp-Carlsson! Passade på att ta nya bilder på klänningen då jag inte tyckte om dom andra, hade inget bra ljus då eftersom det var så sent på kvällen och dessutom så gillar jag inte att fota med träbord som bakgrund...

Jag var minst sagt snurrig idag. Hade en lista med saker att göra och det första var att gå till Lindex för att byta en tröja som jag fått i julklapp. Gick in på Lindex och kom på att jag glömt tröjan hemma - attans - bara att gå därifrån och fortsätta på att göra-listan. Kommer hem och upptäcker att tröjan visst ligger i väskan. Hur senil får man vara när man är 31 år?

Stackars barn till denna förvirrade mamma, igår glömde jag äldsta dotterns bvc-tid. Ringde dit idag och fick en ny i februari - jag FÅR inte missa den! I så fall är det 3:e gången på raken och då skulle jag inte ens våga gå dit mer utan att skämmas ihjäl. Till råga på allt glömde jag ju också min egen mvc-tid och sonens läkartid i somras. Dom måste tro att jag inte har koll på något. Och det stämmer till viss del...

Nu blir det en kopp te, lite vila (denna förkylning vägrar ge med sig!) och sedan hämta tre små kottar på dagis. Må så gott alla förvirrade mammor! Och ni andra med.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad skönt att höra att det finns fler förvirrade mammor på denna planet!!
Men jag har bara ett barn så jag vet egentligen inte vad min ursäkt är ;-)
Vågar inte ens sia om hur framtiden blir..
Ha en mysig kväll och krya på dig din stackare.
Ps klänningen bidde jättefin!
Kram Cecilia

Jill sa...

Tack tjejen! Jag tror man är förvirrad vare sig man har ett barn eller fler, jag var nog likadan när jag bara hade Alice...
Kram på dig med!

Anonym sa...

Vad duktig du är Jill! jättefin klänning. Själv vet jag knappt hur en symaskin fungerar...

Krya på dig.
Kram therese i mölnlycke

Pia sa...

Wow va du är grym på att sy!! Nästan så jag blev inspererad :)

Tråkigt med sjukdommar. Här har vi varit krassliga hela julmånaden och daniel va borta hela december från dagis.

Kram på dig