torsdag 22 januari 2009

Ett rött hus med vita knutar!

Kommer bli vårt i eftermiddag. Har inte skrivit något under veckan för jag har varit allt för nervös och knappt våga hoppas att allt skulle gå i lås. Men nu efter säkert hundra telefonsamtal med mäklare, bank, arbetsgivare osv så verkar det som vi blir husägare idag!

Jag trodde att jag skulle känna totalt lyckorus över detta, men tyvärr så blandar den sig med en stor klump i magen över om vi verkligen har råd eller tagit oss vatten över huvudet... Nu byter vi vår lilla trygghet i hyresrätt och gångavstånd till dagis mot något helt annat. Jag tror absolut att det kommer bli toppen detta, att vi kommer trivas i området och i huset. Men just nu kommer en tid med mycket jobb,vi har ju tre barn som ska byta dagis - lättare sagt än gjort! Och vi måste köpa bil också. MEN! Vad härligt i sommar när vi har vår tomt där vi kan grilla och barnen kan leka, för att inte tala om den yta vi får. Mer än dubbelt så stor som nu :-) Egen tvättstuga så vi slipper ta med tvätten ända ner till källaren på tvättid som vi gör nu... Massa förvaringsutrymmen och var sitt rum till barnen! Och en sak till, gångavstånd till havet med badstrand, är inte det lyx?

Får ta mig i kragen nu och städa upp här lite innan Molly vaknar, en kompis till oss kommer och passar dom stora barnen medan vi skriver kontrakt. Sa jag kontrakt? Oj, vad vuxen man känner mig ;-)


Lilltjejen är hemma idag med mig, mysigt! Här åker hon båt med dockan.

När hon har ätit klart lägger hon alltid flaskan på tallriken och ger tallriken till mig,
vet inte var hon fått det från :-) Gulligt är det i alla fall!

4 kommentarer:

Pia sa...

Men Jill, vad roligt. Måste känna underbart. ser fram emot nån grillkväll i er trädgår sedan då :)))

Kram på dig/er

Rrrr sa...

GRATTIS! Nu går ni till Systemet och köper skumpa (eller champagne) och firar detta!

Riitta

Anonym sa...

Grattis!
Då kommer vi till er i sommar och släpper vildingarna lösa och så mumsar vi på grillat :-D
Finns det bilder på huset?
Kram Cecilia

Jill sa...

Tackar tackar! Det kommer bli många grillmiddagar i trädgården tror jag ;-) Och kanske en skumpa redan imorgon? Cissi, jag skickar länk till dig men tyvärr finns bara bilden på huset kvar och ej interiören. Kram alla goa!