söndag 29 mars 2009

Sommartid

Idag fortsatte det fina vårvädret så nu borde det inte bli något mer snökaos. Blommorna i trädgården fullkomligt blommade ut i lördags och jag var tvungen att visa er hur fina dom är. Ska bli spännande till sommaren och se vad som blommar då, vi har ju bara bott här i två veckor så vi vet ju inte... Vad jag vet är att jag inte har saknat stan för fem öre. Och det känns dessutom som vi alltid bott här, konstigt eller hur?




Idag har vi fixat lite saker till badrummet, det blev en sväng till K-rauta där det inhandlades nytt fräscht duschmunstycke samt papperskorg till Mollys blöjor. Inte det roligaste men ack få nödvändigt. Innan hemfärd blev det korvpaus ute i solen för hungriga magar. Har verkligen saknat att äta utomhus!

Alice var bjuden på kalas idag av sin nya dagiskompis Lovisa. Jag tog med mig Oliver i bilen och tänkte bara släppa av Alice där (hon är ju så stor nu), men vi blev också välkomna in! Roligt eftersom många föräldrar till Alice nya dagiskompisar var där. Har ju inte lärt känna någon ännu men det var kul att få se vilka det var. Har dessutom gått på samma skola som några, fast det skillde några år. Alice fyller ju år om två veckor och vill bjuda nästan hela sin nya dagisgrupp. Får se vad vi gör för hon vill ju även bjuda barnen på sitt gamla dagis samt andra kompisar. Sen har vi ju släkten och kusinbarnen... Kanske får ha tre kalas för att bjuda alla!

Nu ska jag göra P lite sällskap i soffan innan det är dags att lägga sig. Imorgon är det åter jobb!

Inga kommentarer: