onsdag 4 mars 2009

Jobb jobb jobb

Idag träffade jag mamma och pappa för första gången på tre veckor - dom har varit i Thailand! Tre veckor kanske inte är så lång tid men eftersom jag annars pratar med min mamma varje dag och träffar henne ofta, och dessutom jobbar med min pappa så känns det som en evighet. Mamma kom in för att se var vi jobbar någonstans (pappas nya lokaler alltså) och vi passade på att äta lunch tillsammans på ett lunchställe i närheten. Jag var rejält hungrig då jag varit uppe sedan 4.30 (Molly ville inte sova mer...) och därför ätit tidig frukost. Mamma berättade om hur dom haft det och jag berättade om hur vi haft det. Semester kontra ekorrhjul... Dom har haft det helt underbart och bott på ett ställe där det knappt finns någon turism. Tänk att vakna i soluppgången och gå ut på stranden och vara den enda människan där? I området bor tydligen Kjell Bergqvist och Martin Stenmarck när dom är nere i Thailand, så några svenskar finns det allt... :-)

Har haft en hektisk eftermiddag på jobbet och hade jag inte haft småbarn så hade jag nog stannat kvar och jobbat lite till. Det har varit mycket att göra i stort sett varje dag sedan jag började och jag trivs riktigt bra där. I början tänkte jag att detta var steget ut i arbetslivet igen (efter att varit hemma 4 år) men nu känns det mer som att jag inte vill söka andra jobb... trivs för bra helt enkelt!

Att gå från mammaledig i flera år till att börja jobba 100% har verkligen satt sina spår. Var jag inte senil innan så är jag det nu. Sorry Pia att jag sms:ade grattis på födelsedagen två veckor för tidigt. Jag var ju bombsäker på att det var 17 mars! Som sagt, mycket jobb och mycket hushållsarbete och ett hus på det...

Nu kom P hem från huset, han har rivit tapet. Måste kolla läget...

1 kommentar:

Pia sa...

haha. ja du e för go Gumman. Bättre tidigt än aldrig *LER*

Kram