onsdag 11 mars 2009

Om jag bara kunde bestämma mig...

Idag har även JAG fått vara lite nyttig och fixat i huset. Jag och P åkte dit tillsammans och hann måla det ena barnrummet med grundfärg samt spackla, packa upp lådor... och fika smörgåsar på stående fot i köket :-) Jag hade med mig en tapetbok som jag lånat på Flügger Färg. Tyvärr kommer jag inte ihåg vad tillverkaren hette, boken ligger kvar i huset. Det är hur som helst dekaler i olika varianter anpassade för barnrum. Prinsesskrona att ha på väggen ovanför en säng, en katt, gökur eller spegelram bland annat. En hel del väldigt fina dekaler! Som säkert kostar skjortan...

Har även hittat andra dekaler jag tycker om, dom kommer från Vinyl Wall Art och Svenska Barnrum.

Fin dekal att sätta ovanför den lilla eller stora prinsessans säng. Ugglor är också söta.


Älskar denna elefant! Om man har flinka fingrar kan man göra en själv av valfri tapet.

Trodde att vi skulle fått tapetserat barnens rum innan flytten men vi kommer aldrig att hinna. Dels för att jag inte bestämt mig för hur jag vill att rummen ska se ut. (Finns för mycket snyggt att välja på!) Vi får helt enkelt bo in oss först och sedan se vad vi ska ha för tapet/dekaler/färg på väggarna och VAR någonstans. Just nu vet jag varken ut eller in... vill inte heller stressa fram något. Så det blir helt vita rum till att börja med!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det är jobbigt att bestämma sig när det finns för mycket att välja bland. Skall också försöka att komma igång med att måla och ev. tapetsera (en vägg) om vårt sovrum. Har nu valt färg men måste hitta en tapet som är lätt att få på (och av för jag tröttnar snabbt) och som kan torkas av (jag är så klantig). Men vad kul med inredning, det tar tid att fixa ett helt hus!

Anonym sa...

Ja visst var de otroligt fina! Jag gillar det där trädet!! Men det känns som om det märks när man växte upp, eller går det bara runt runt tror du?

Jill sa...

Älskar inredning! Och ja, 70-talet är ju tillbaka i vissa sammanhang. Det ser man på tex alla äpplen och träd som återkommer på barnkläder och i inredningsdetaljer. Så 70! Visst är det härligt ;-)