söndag 8 mars 2009

Lyxigt ljus




Har aldrig sett lampor som en så jätterolig inredningsdetalj förut. Vi har nog haft en plafond i varenda rum i lägenheten, mest för att få ett ljus och inte alls för att lampan ska vara en prydnad i sig. Varför undrar jag nu? Har jag varit blind? Det finns ju så många snygga lampor att det är skam att ens sätta upp ett sånt där runt tefat i taket... som dessutom samlar flugor och inte alls ger ett behagligt ljus. Är det för att man gör det enkelt för sig och slipper välja stil? Slipper sticka ut? Jag har själv suttit där i plafondträsket men tänker ta mig ur. Plafonder är bannlysta i vårt nya hem, dom kommer inte innanför dörren!

Nu är det roliga och lyxiga lampor som gäller. Kristallkronor av den lite moderna varianten är superfina. Gärna i svart, vitt eller silver. Länge leve vardagslyxen!




1 kommentar:

Peter sa...

Åh. Älskar alla dessa moderna varianter av kristallkronan! Funderar på hur jag ska få någon att släppa sin skräck för allt som inte är 100% stelt bara..
Vill se huset någon dag förresten. Kanske kan titta in snart =)
Ha det bra! =)