tisdag 17 mars 2009

Byggkaos

Barnens rum på övervåningen är ännu inte klara. Aj aj aj, vi hade planerat att ha dom klara innan inflyttningen men har upptäckt att ALLT tar mycket längre tid än vad man tror. Tapeterna till ena rummet (Olivers) är i alla fall beställda och vi får dom imorgon. Så om allt går på räls framöver så blir hans rum klart framåt helgen. Just nu sover han i den del som ska bli kök. Det ser ut som skrot i rummet med han själv är jätteglad att ha ett eget kryp-in och en dörr han kan stänga om sig. Inga systrar som tränger sig på :-)

Olivers framtida rum, ännu inte klart...

Tapeten han ska ha i sitt rum kommer från Eco Respect. Obs. Det är inte JAG som valt den utan hans pappa... och den kanske blir bra när den väl kommer upp på väggen. Men än så länge kan jag inte låta bli att vara lite sur över att jag inte fick bestämma. Jag tycker inte alls om denna tapet och ville haft en varmare, roligare och "mjukare" tapet i rummet, lite mer barn-känsla på det hela. "Du har ju bestämt hans namn, jag kan väl få bestämma hans tapet???" sa han när han märkte hur jag reagerade. Jag vill ju ha det på mitt sätt och jag är väldigt bestämd på den frågan. Speciellt när det gäller inredning. Fast man kan ju inte bestämma allt, även om man vill... gaaa!!!


Eco Respect, ska bli fondvägg i pojkrummet.

Inga kommentarer: