måndag 1 juni 2009

En helg full med sol

Och så har ännu en helg tagit slut och det är jobb igen! Ekorrhjulet rullar på. Denna vecka är andra i raden för Alice simning, hon har nämligen börjat en intensivkurs på 10 dagar - två veckor i rad. Skulle vara så bra om hon lär sig simma innan sommaren. Eller är sommaren kanske redan här? Jag vet inte hur många grader det är ute nu men varmt är det i alla fall! Härligt! Och varmt har det varit hela helgen.

I fredags fick en mycket glad kille åka cab hem från dagis. Jag och tjejerna väntade hemma innan Oliver kom med morfars bil. Molly hade haft feber under natten och var lite förkyld, men var rätt så pigg ändå under dagen.

Flickorna var fina i sina klänningar. När mormor kom så sprang Molly snabbt
och fick komma upp i mormorfs famn.


Morfar hjälper Oliver att öppna paketet - som är en Go Cart!

I lördags gick vi ner till badstranden - det var första gången jag var där. Barnen tyckte det var jättekul att springa runt i det långgrunda vattnet som var alldeles ljummet. Helt otroligt vackert är det här nere, jag kan inte förstå att vi bor här!

Som i Grekland! Fast på västkusten...

Hoppas det fina vädret fortsätter. Kanske blir det kvällsdop i veckan? Jag längtar inte tillbaka till vår varma lägenhet... Nu blir det lite film - Australia! Må gott i sommarvärmen.

Inga kommentarer: