tisdag 2 juni 2009

Klipp en millimeter, tack.

Så, idag har jag äntligen bokat klipptid hos min frisör! Och det var verkligen på tiden, jag tror nog att mitt hår ramlar av snart. Vågar jag säga att jag inte klippt mig på ett halvår? Luggen som jag skaffade då (vilket inte var en alltför bra idé, men friskt vågat hälften vunnet...) håller på att växa ut och är just nu i stadiet "no mans land". Inte så kul. Dessutom har dhåret antagit en grönaktig ton, antagligen på grund av att jag gått fram och tillbaka från mörk till ljus under dom senaste åren. Hoppas min frisör kan göra något åt kalufsen som sitter på mitt huvud. Denna gång får hon gärna klippa mer än en millimeter som jag alltid har sagt till henne förut. Det måsta vara jobbigt för en frisör som gärna skulle vilja klippa ett par decimeter. Nästan så hon skulle vilja klippa till mig...

Denna veckan är liksom förra lite full med stress då Alice har sin simning varje dag. Hinner liksom inte med så mycket mer. När värmen slog till kom jag på att jag behövde sommarkläder och sandaler till barnen. Konstigt att man inte förbereder sig inför varmare tider, precis som om man tror att det inte kommer en sommar. Men nu är den här - och var är alla t-shirtar, sommarklänningar och flip-flops? Inte i våra byrålådor i alla fall! Och inte har jag heller tid att handla då veckan är full med simkurs för 6-åring. Dessutom ska Oliver ha sitt kalas på söndag så lördagen går väl åt till att städa och planera inköp av korv och glass.

Men trots allt som måste fixas nu så vet jag att jag har en semester som väntar runt hörnet och då hinner jag nog ta det lugnt och bara vara med familjen. Och kanske njuta av mitt nyklippta hår?

Inga kommentarer: