tisdag 21 juli 2009

Tapeter tapeter!

Det finns så många fina tapeter! Och bland alla tusentals ska jag välja ut just en till Alice rum - det är inte lätt! Först hittade jag en jättefin tapet med blommor från Intrade i serien Uni Royal. Lånade hem den imorse från Billdals Färghus (fick jättebra hjälp där) men tyckte att 940:- per rulle var lite väl dyrt då jag behöver 2 rullar. Dessutom är det lite svårt att titta på allt när man har tre små barn som springer och absolut inte vill leka i lekrummet...

Lämnade barnen hos mamma en stund på eftermiddagen så jag kunde åka tillbaka och riktigt botanisera bland alla fina tapeter! Tror jag var där minst en timme och ändå hade jag ingen klar favorit. Fick ändå med mig 6 rullar och en tapetbok, det får duga för denna gång.

Hemlånade tapetprover:
1. Osborn & Little - Groove Garden
2. Designers Guild - Anichov Aqua
3. Designers Guild - Anichov Leaf
4. Villa Nova - Bloomsbury
5. Lorca - Ninf
6. Caselio - ABC


Hemlånad tapetbok - Pip från Intrade.

Hade en bild i huvudet av vad jag ville ha: Slingriga blommor och fjärilar i färgerna rosa, vitt, ljusblå och härligt limegrön!



Tapeterna från Designers Guild kunde varit helt perfekta om det funnits en
med
blå bakgrund och rosa blommor...

Denna söta kommer från Intrades kollektion Pip och har just blå bakgrund och rosa blommor. Alice tyckte den var fin, hon älskar fjärilar och just blått är hennes favoritfärg. Gissar på att den blir söt till vita möbler, sänghimmel och härligt rund rosa matta...

Ännu en charmig tapet från Pip med fåglar.

För er som undrar vad som hänt med rummet dom sista dagarna kan jag berätta att väggarna har täckts med gipsskivor och målats vita. Vi kommer ha en fondvägg med tapet och resten kommer alltså att bara vara vitt. Golvet är för tillfället mörkbrunt trägolv men ska målas vitt. Älskar vitt, det är så frächt! Före- och efterbilder kommer senare när allt är klart, jag lovar.

Snart hoppas jag, som sagt - det är en djungel av fina tapeter!
Förslag och kommentarer tar jag gärna emot :-)

Inga kommentarer: