lördag 11 juli 2009

Ont det gör ont det gör ont...

Semestern kunde ha börjat bättre... redan på min första vecka har jag lyckats slå i den där tån i mitten på foten (vad heter den föresten, långtån?) så hårt att jag var tvungen att ta mig haltandes till frissan igår. Jag har ju varit världens veligaste person och avbokat min frisörtid. Två gånger. Denna gång alltså, har avbokat fler gånger förr också. Undrar just om man någonsin vågar beställa tid där igen... Denna gång var jag hos en annan frisör, och som tur var kunde mamma skjutsa mig dit och sedan passa barnen i sin butik. Det tog inte lång tid hos frissan så jag haltade iväg till butiken lagom till öppningsdags och tur var väl det för mamma - hon hade nog inte kunnat ta emot några kunder med tre ungar som springer runt och välter skyltdockor.

Allt hade så här långt kunnat vara rätt så bra, nyklippt och endast en liten stukning av tån. Om det inte vore så att jag råkade knäcka till foten åter igen på samma onda ställe och sen var det kört. Så nu sitter jag här och önskar att jag kan lägga mig snart så tån och halva foten läker ytterligare lite till imorgon. Den är by the way blå och röd. Håret är dock brunt som vanligt och får vänta på slingor tills jag har två timmar att lägga på mig själv.

Till då lite roligare nyheter, Alice rum är på G och flera gipsskivor är uppsatta. Yes, det går framåt med renoveringen! Om än långsamt... På måndag ska elen fixas och sedan är det "bara" spackel och färg+tapet. Lägger in före- och efterbilder sedan när allt är klart. Till Olivers rum tänkte jag köpa ben och bordsskiva på Ikea och göra ett lågt bord där han kan leka. Det finns vita bordsskivor på 60 x 100 cm just nu på rean, kanske kan fynda dom imorgon redan. Bilder kommer så fort uppdraget är slutfört!

Nu ska en trött mor vila foten...

Inga kommentarer: