lördag 4 juli 2009

Riddare och bad!

Har haft en varm och helt underbar dag i Gräfsnäs hos svärföräldrarna Anneli & Wallu. Det blev bad i sjön Anten (gångavstånd, inte illa!) och riddarspel vid slottsruinen. Alice var inte intresserad av riddarna för hon ville hellre fortsätta bada, så P gick iväg med Oliver medan jag stannade kvar och badade med tjejerna. Vi har varit borta hela dagen för vi åkte på förmiddagen och kom hem vid 21, gissa om vi var trötta...

Här står sötnosarna redo för att titta på det gamla tåget som går från Gräfsnäs.
Varje gång det tutade så visste dom att det var på väg - och sprang i ilfart mot grinden för bästa utsikten! Vi har lovat att nästa gång vi hälsar på Mummi & Wallu så ska vi åka tåget.

På väg ner till sjön med Anneli (Mummi) och barnen.

I väntan på att pappa ska hämta badkläder...Tittut! Lite gymnastik på stranden är aldrig fel.



Oliver var laddad inför tornerspelen med häftiga riddare på hästar!



Sommartjej!

Wallu är supersnäll och ska snickra lite saker till mig! Så nu måste jag få tummen ur och visa honom vad jag skulle vilja ha. Visst är det bra med händiga män? :-)




Dessa träsoffor i barnstorlek är alldeles underbara, något liknande skulle jag vilja ha i Mollys rum. Kors är fint men inget måste. Vill däremot att ryggstödet går runt på sidorna, lite mer ombonat då. Dessa soffor är väldigt välarbetade, kanske därav priset, undrar just om det går att göra en enkel variant? Jag vill ju inte att Wallu ska slita ut sig för min skull... Förvaring under kanske vore bra. Vad tycker ni?

Alla soffor är från Oliver Furniture.

Men nu är det i alla fall SEMESTER för min del! 4 långa veckor att bara vara hemma och mysa med dom små älsklingarna! Jag ska

1. sova tills barnen väcker mig
2. åka till Slottskogen och titta på djuren
3. grilla med vänner
4. låta barnen ha kompisar hemma
5. gå ner till havet och bada
6. åka någon båt någonstans (för det är ju så kul för dom att åka båt!)
7. vid regn och rusk= biblioteket och fika
8. renovera
9. slappa (hinner jag det?)

Nu ska jag fira min semester genom att äta glass och vara uppe lite sent - utan att få ångest inför morgondagen! Mot frysen!

Inga kommentarer: