måndag 11 maj 2009

Partyhelg

Jag har haft en underbar helg med en massa skratt! I fredags var jag bjuden hem till Kiki på middag. En småbarnsmamma uppskattar verkligen att komma hem till ett dukat bord och få ett glas vin i handen. Kiki hade både man- och barnfritt! Vi fnissade och tjejsnackade ett tag innan vi åt god fetaostpaj med sallad och rosévin till. En riktig tjejmåltid. Jag hade inte hunnit sminka mig så sen blev det lite make och lite foto i solnedgången. Vi hade nog kunnat stanna inne resten av kvällen men tog ändå taxi in till stan för vidare party och dans, skoj skoj!

Söta Kiki som tog hand om mig så bra! Tack för en jättemysig kväll!




Det börjar skymma.

Taxin står ute och väntar...!

Jag var rätt så trött på lördagen men fick sovmorgon då P gick upp med dom tre små söta. Skönt att sova ut... även om det "bara" var till klockan 10. Går annars upp vid 6-7 så för mig är det en rejäl sovmorgon! Fler sådana vore inte helt fel.

Barnen var superladdade hela dagen för vi skulle åka och hälsa på våra kompisar Malin & Zlatte och deras två barn i stan på middag och sedan sova över. Vi var ju nästan grannar innan vi flyttade ut "på landet" och hade barnen på samma dagis, träffades på fiket mitt emot vår lägenhet, sprang upp till varann titt som tätt. Nu blir det inte att man träffas lika mycket och det är så synd! Alice var eld och lågor över att komma hem till sin bästis igen. Vi vuxna var också på ett bra humör, man kan inte vara annat hemma hos dom :-) Det blev fördrinkar och lyxig trerätters och en hel del annan god dricka. Somnade sedan gott bredvid barnen i en och samma säng...

Kompisar 4-ever! Alice och hennes bästa kompis Oliver (japp, samma namn som brorsan!)
Tre år sedan, tänk vad tiden går...


Helgens bravader sitter fortfarande i och idag har jag varit tröttare än någonsin. Lite ont i halsen och känner mig lite krasslig. Mamma var här och gjorde mig sällskap då P är på jobbresa. Jag gjorde stekt lax med couscous och mangochutneysås. Sedan hade jag använt alla mina krafter för dagen och nästan deckade i soffan.

Nu ska jag koka te-vatten och åter inta soffan. Sov gott!

1 kommentar:

Kiki sa...

Heeeej och tack själv för en perfekt fredagkväll! Även om det blev lite sent och en seg lördag var det helt klart värt det.
Tack!

bamsekramar, Kiki