måndag 27 april 2009

Rosa och vitt till vår lilla prinsessa!

Idag ska jag handla lite färg till Mollys rum, det är fortfarande inte klart och delvis beror det på att jag helt enkelt inte har kunnat bestämma mig för hur det ska se ut. Jag ville ha tapet på en vägg men har inte hittat tapeten med stort T ännu. Gillar en hel del, men inte tillräckligt för att kunna välja... och så måste ju inredningen kunna passa till också. Men nu har jag äntligen bestämt mig – det blir ingen tapet (ännu) utan rummet ska vara helt vitt med endast en vägg som ska målas ljusrosa. Sen får matta, gardiner, överkast, kuddar, tavlor och all annan inredning stå för färg och mönster. Ska bli kul att göra iordning!

Köpte en grön matta från Ikea för ett tag sedan som just nu står i storatjejens rum. Den är egentligen till Molly och får ta och flytta en trappa upp när rummet väl är färdigmålat. Så grönt blir det till det ljusrosa och det blir nog fint.




Fina tapeter från Sandberg. Kanske att det blir någon av dessa
på den lilla väggen under snetaket? OM vi nu ska ha en liten bit tapet ändå...



Isabella från Sandberg och Keek-a-boo från Midbec.



Sen behöver ju lillan en hel drös av möbler. Hon har en spjälsäng, liten hylla och matta, men inte mycket mer. Så ett bord och en sittbänk behöver hon och likaså någonstans att förvara sina leksaker.



Till vänster sittbänken från Oliver Furniture, till höger Ikeas Hemnes. Ikeas bänk är
en bra och ekonomisk variant på sittbänk för barn. Praktiskt också att det är förvaring i den,
men den hade varit charmigare med armstöd.

Om jag får sambon till att måla snart så kan väggar och möblemang bli klart denna veckan – och en liten tjej ska få eget rum för första gången! Sen ska jag sy vimplar för glatta livet i olika tyger i rött, rosa och grönt – helfärgade, med prickar och med blommor. Tycker det är så sött och passar så bra i barnrum :-)

Här en skiss på vimplar som jag gjort i datorn.
Tygerna kommer från Stoff & Stil.

Inga kommentarer: