fredag 10 april 2009

Makeover x 2

Idag var vi ute en hel del i det fina vädret. Fick dessutom lite spontant besök av några kompisar som bor i närheten, så vi satt ute och tog en glass i solen. Underbart! Skönt att det kommer många härliga vårdagar nu när vi är lediga.

Storatjejens egen gunga.

Tog fram symaskinen och sydde klart Olivers gardin när P var med barnen på lekparken. Dessutom fyndade jag en rislampa igår på Ikea så nu har han det lite mysigare i sitt rum. Tyvärr är tapeten så mörk så rummet gör sig inte så bra på bild. Men gardinen passade bra i alla fall och jag har mer tyg över att sy andra saker av :-) Passade också på att sy ett täcke/madrass av ett annat tyg till Mollys lilla docksäng.


Först sydde jag gardinen av det underbara Mairo tyget jag fick köpa superbilligt
av Therese. Tack tjejen! Det blev verkligen fint i hans rum.

...sen sydde jag täcket med tyg Berit från Ikea. Sängen är storasysters gamla
docksäng, också den från Ikea. Den är i trä men jag målade den vit - finare så!


Barnen fick också koppar från Ikea att leka med. Tänkte göra om vårt
förråd på tomten till en lekstuga och vad passar bättre än en liten
miniservis man kan fika med?

2 kommentarer:

Kiki sa...

Ja visst är servisen gullig!! Helt oemotstånglig *ler* Och kastrull setet med redskap är mycket uppskattat av C också.

www.syfroken.se sa...

Vad fin gardinen blev! Gillar servisen från Ikea också.
MVH
Tjejen från stranden i Gräfsnäs
Mary Kay