onsdag 8 april 2009

Påskegalen

Jag tror jag fått dille på påsk... dom senaste dagarna har jag köpt diverse påsksaker och jag tror nog att detta är tredje dagen på raken som jag påskpysslar med barnen. Men det är så skoj! Tittade in på Hemtex och köpte lite äggkoppar och kökshandukar igår. Dom hade sänkt priset på alla påskprylar så jag passade på att fynda :-) Vet inte hur många gånger jag sprungit till Hemtex och Ica Maxi för att hitta påsksaker. Nu återstår bara maten för på lördag ska mamma & pappa hit på påskmiddag.

På söndag blir det ett mindre släktkalas för storatjejen som fyller 6 år! Nästa söndag är det barnkalas för hennes kompisar. Känns otroligt skönt att slippa trängas i en liten lägenhet på kalas numera. Nu har vi dessutom en tomt ifall det blir fint väder, hoppas hoppas!

Betalade 30:- sammanlagt för värmeljushållarna. Kycklingen kostade 29:-.

Äggkoppar med prickar! 4st för 49:-, sedan köpte jag en extra - prissänkt till 5:-.
Under en gul kökshandduk för 29:- samt en duk med tulipaner för 49:-.
Den gula kökshandduken var slut på flera Hemtex-butiker, men skam den som ger sig...


Här påskpysslas det för fulla muggar. Hittade ett suveränt tips i Vi Föräldrar
på hur man gör en påskkyckling med pärlplatta. Rätt så kul faktiskt,
vi gjorde några i olika färger och hängde i påskriset.



Ett gammalt pyssel vi hittade i en låda.

Nu blir det lite kvällsmats och krypa till kojs. Imorgon skall jag fixa en hel del, hoppas jag kan sticka från jobbet tidigt. Måste köpa presenter till en storatjejen som bara önskar sig diskolampa och rockring... får hoppas jag kommer på något mer! Kom gärna med tips :-)

Inga kommentarer: