fredag 3 april 2009

Bad hair day... varje dag...

Nu var det ett tag sedan jag var hos frissan och klippte lugg och jag säger bara en sak - aldrig mer lugg! Det var fint i början, om man väl orkade stå och platta den. Men nu när den har nått under ögonen så har den ingenstans att ta vägen. Dessutom behöver jag fylla på en rejäl omgång med slingor för att fräscha upp håret. Känner att jag har bad hair days varje dag, jag vet inte vad jag ska göra med luggen. Och när det är fuktigt ute krullar den sig lite och lägger sig såklart hur fel som helst. Den växer så långsamt också... Och håret är så slitet så jag nästan skäms. Nej, jag får ta och klippa mig snart. Mamma har tipsat om en frisör i närheten där jag bor som klipper för hyfsat billig peng. Ska nog klippa mig där och sedan gå till min egna frisör för slingorna, så jag vet att det blir bra gjort. Men tills dess att luggen växt ut så vill jag helst stanna inne och gömma mig under en mössa...

Nödlösning för luggen, att baka in den i övriga håret.
Bra när man står stilla men inte så lyckat när det blåser...

2 kommentarer:

Ninis sa...

Fröken fåfäng, är ju inget fel på ditt hår alls ju. :)

Anonym sa...

Nä, ditt hår ser bra ut och du har ju en trendig snedlugg nu. Har också bad hair day every day..måste också beställa tid för fler ljusa slingor. Luggen klippte jag nyss, har hittat en frissa som tar 7€ för det men annars är mitt hår slitet och känner mig grå. Vet hur det känns. : (

Riitta