tisdag 21 april 2009

Här saknas det möbler. Och tid.

Sitter vid datorn med en kopp kaffe i ett försök att få lite egentid. Datorn står för tillfället i Alice rum, men ska få en egen liten plats på lämpligt ställe! Jag har fantiserat lite om en egen datorhörna/arbetsplats i garderoben på övervåningen. Kanske inte låter så kul men om man tar bort dörren till det lilla rummet på 2 kvm och öppnar upp lite så får det plats ett litet bord där. Kanske att vi får tid till detta någon gång i framtiden...

Just nu ska vi fixa:

På insidan...
1. Trappräcke
2. Grind vid trappräcket
3. Upp med dörrkarmen till Mollys rum
4. Köpa dörr till Mollys rum
5. Köpa dörr till Alice rum
6. Måla träppräcket vitt
7. Riva ner en vägg så köket blir större
8. Måla om gästtoaletten
9. Helrenovera Alice rum
10. Ta hit en elgubbe som kollar varför ett uttag inte fungerar...
11. Köpa garderober, förvaringsmöbler och lampor till barnens rum (innan hade vi 1 barnrum - nu har vi 3...)
12. Fixa en säng eller bäddsoffa till rummet bredvid tvättsugan så folk kan sova över

Och på utsidan...
1. Köpa utemöbler
2. Köpa gungställning och sandlåda
3. Göra om det lilla förrådet på tomten till en lillstuga (lägga in fönster och golvmatta, måla väggar)
4. Lägga trädäck/altan på baksidan

Och tusen andra saker, kommer bara inte på dom nu.

Det är inte så konstigt att jag dom senaste dagarna har haft en ovanligt hög puls och varit stressad. Känner lite panik över att jag vill ha allt gjort nu med detsamma - men det tar sån tid och ingenting verkar bli klart! Och att jobba 100% och ha tre små barn att ta hand om lämnar inte över mycket tid till huset...

Så jag känner mig väldigt stressan inombords mest hela tiden. Imorse hade vi trots allt en väldigt soft morgon. Jag hade tid för tjejerna till bvc och därför slapp vi jäkta iväg så tidigt. Vi myste lite och tog på kläderna och åt frukost i lugnt tempo innan vi åkte iväg. Mer sådana dagar vill jag ha!

Morgonmys i soffan
Imorgon ska P åka bort på jobb och vara borta till torsdag, så jag ska ringa mamma och fråga om hon vill komma hit och hjälpa mig med barnen. Jag gillar iof att vara själv med dom och fixa allt, men det är kul när mamma är här för då får man lite sällskap. Och nu bor hon bara 10 minuter från mig så det är mycket lättare för henne att ta sig hit lite spontant :-)

Nu ska jag slita mig från datorn en stund och gossa lite med minstingen innan det är läggdags!

Lilltjejens favvobok - Pelle Kanin!

1 kommentar:

Ninis sa...

Oj oj oj, det låter dyrt allt det där ni skall göra. Jag var precis som du i början när vi flyttade hit men har med tiden lugnat ner mig och faktiskt insett att det tar tid och det måste få göra det. Men hade det vart kvinnor som gjorde det... Ojojoj ;)
Kram