tisdag 28 oktober 2008

Biblan

Jag gillar verkligen bibliotek, speciellt barnhörnan. Det är lugnt och tyst och man kan tänka på något utan att bli avbruten stup i kvarten av "mamma, mamma!". Sen gillar jag att det finns pussel, spel, tidningar att läsa för vuxna, mysiga soffor och puffar att sitta på... nästan som Öppna förskolan fast utan fikat. Vi var där häromdagen, dom hade fixat iordning lite extra mysigt med en stor stol. Nallesagostolen. Tydligen var det "Nalledagen". Vad det nu ska betyda, nu för tiden finns det dagar för allt.

Fast jag saknade kaffet. Kanske kunde biblan ordna en liten fikahörna för oss vuxna? Jag gillar verkligen idén med böcker och en kopp med något varmt i , kanske en nybakad bulle också. Har upptäckt Akademibokhandeln i stan där man kan fika mitt bland böckerna på barnavdelningen. Love it! I en liten fikahörna med runda bord, mjuka soffor och färgglada taklampor sitter man med en kopp kaffe i handen medan barnen läser böcker på en mjuk matta eller leker med diverse leksaker. Finns inget bättre. När annars kan man ta med sig tre barn ut på en fika i stan, det är ju helt omöjligt...

Inga kommentarer: