torsdag 23 oktober 2008

Tjejkväll

I lördags skulle jag ha tjejmys hemma hos mig. Med tanke på min födelsedag dagen innan så blev det lite kalas med ost & kex och rött och vitt vin till gästerna. Sambon och barnen skulle åka till min mamma & pappa och sova över där. Gissa om det kändes konstigt när dom åkte klockan 14 på dagen och jag var helt själv här hemma! Det har i stort sett aldrig hänt innan. Tyvärr hade jag ingen tid att bara ta det lugnt, det var så mycket som skulle köpas och fixas inför kvällen. Dessutom såg det ut som sju svåra år här inne, grejer överallt! Så jag städade en liten stund och sen gav jag mig ut på stan och köpte jättefina prydnadskuddar och värmeljus för att få den där mysiga känslan här hemma. Tog lite längre tid än vad jag trodde så jag fick väldigt bråttom när jag kom tillbaka med att städa hela lägenheten inkl. dammsuga och tvätta golv... men fint blev det!















Sex stycken tjejer blev vi till slut efter att några hade blivit sjuka eller inte kunde få barnpass för kvällen. Jag räknade ut att vi tillsammans har 15 barn, tillräckligt att fylla ut en hel avdelning på ett dagis... Elin hade tagit med sig sin kompis Sara som jag aldrig träffat förr. Fem barn har hon! Jaha, tänkte jag, nu kan jag ju aldrig skylla på att jag har det tufft som "bara" har tre strycken... Men tänk att ha fem barn, det är ju så mycket. Kommer man ihåg deras personnummer tro? Hur gör man när man ska hålla reda på alla när man ska gå någonstans? Känner mer och mer att jag är nöjd med mina och det blir nog ingen fyra.









Elin & Lollo









Therese









Kiki och Sara









Jag själv









Alla glada partygirls



Men tillbaka till tjejkvällen. Det var roligt att dricka vin ihop och prata tjegrejer. Jättefina presenter fick jag också, tack snälla söta vänner! När klockan var dryga tolv gick vi ut på stan, till Park Lane och hann sedan med en sväng på Excet. Jag och Lollo kom hem någon gång efter 04 och då var man ju hyfsat trött...

Men en rolig kväll var det i alla fall! Man skulle unna sig sånt lite oftare.

Inga kommentarer: