söndag 23 augusti 2009

Lilla älsklingens stora dag!

En söt My Little Pony som kan prata. En klar favorit!




Grattis min lilla tjej! Min minsting är inte så liten längre och detta var egentligen första födelsedagen där hon tyckte det var spännande med alla paket. "Wow!" sa hon efter varje öppnat paket och såg riktigt överlycklig ut. Hon fick också smörgås med tårtljus, oboy, Hello Kitty-kort (ett måste - jag älskar kort!) och ballong.

Efter firande bar det iväg till dagis där hon blev ännu mer firad med både glass, paket och guldkrona på huvudet! På kvällen åkte vi iväg till några vänner i Kullavik, det var en massa barn där och dom hade jättekul ihop. Lekte, tittade på film och åt chips!

Det blev inget stort kalas för Molly i år då jag tycker hon är för liten för barnkalas, det var bara släkten som kom på lördagen och det räcker gott och väl. Hon fick jättefina paket: en pippiklännig, stall med minihästar, cd-spelare och skivor. Dessutom mumsade vi på en riktigt god prinsesstårta - mums! Molly var trött (nyväckt...) och ville mest sitta i famnen på mormor.

Hade nog kunnat äta hela själv... men två bitar fick räcka!

Inte riktigt vaken och glad ännu...

Skönt att vi nu har eget bord och stolar, så vi slipper låna från andra...
Fick tag på ett stort bord på Möbelskavanken med 2 iläggsskivor
och 8 stolar till ett väldigt bra pris. Dynorna fyndade vi på Jysk.

Alice brukar sno rosen...

Idag har Alice en kompis över och dom har lekt, ätit pannkakor och glass. P har varit iväg med Oliver och lilla 2-åringen sover middag. Så det är rätt så lugnt just nu. Skönt! Och ute skiner solen!

2 kommentarer:

Hanna sa...

Hej!

Tack snälla för din kommentar hos mig ang skrivbordet :) Jag har målat skrivordet med pänsel, tycker att det blir lite mer gammaldags än att spray måla. Vad nyfiken jag blev på din skänk som du berättade om, hoppas att det blir bra och lycka till med målningen :).

Vilken fin blogg du har och vilka söta bilder på barnen, hit kommer jag gärna fler ggr :).

Kikar runt lite till innan jag går

Ha det så bra!

Jill sa...

Svarar dig på din blogg :-)